Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
22,43 zł
25 %
25 %
29.9 zł
Seria | Studia z Architektury Nowoczesnej |
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 153 |
Format | 16 x 22 |
Wydawca | Tako |
ISBN | 978-83-66758-19-3 |
Dziesiąty tom Studiów z Architektury Nowoczesnej, zatytułowany Budynki kultury – teatry, opery, filharmonie składa się z sześciu opracowań autorów reprezentujących różne ośrodki naukowe w Polsce, którzy dzielą się swoimi badaniami i spostrzeżeniami na temat współczesnej architektury, ale także omawiają własne projekty, ukazując drogę od idei, poprzez koncepcję architektoniczną, do realizacji obiektu. W książce omówiono okoliczności powstania Metropolitan Opera w Nowym Jorku wraz ze szczególnym udziałem polskiego projektanta Tadeusza Łęskiego. Prezentowane są wyjątkowe realizacje Tomasza Koniora. Ukazane są eksperymentalne rozwiązania scen teatralnych na przykładzie Gardzienic, mobilnych teatrów (Reduta, Cricot i inne) oraz sal dostosowanych do zmieniających się potrzeb. W tomie znajdują się analizy z zakresu architektury, historii sztuki, teatrologii i literaturoznawstwa, dotyczące kwestii związanych z projektowaniem obiektów kultury, kreowaniem przestrzeni i użyciem dekoracji, wpisaniem wielorakich funkcji w obiekty istniejące oraz uzyskaniem określonych walorów użytkowych, ze szczególnym uwzględnieniem wymogów akustycznych.
The tenth volume of Studies on Modern Architecture, entitled Buildings for artistic activities – theatres, opera houses and concert halls, comprises six studies by authors repre-senting various academic centres in Poland, who share their research and observations on contemporary architecture, while also discussing their own projects, tracing the progress from the idea, through the architectural concept, to the realisation of the structure. The book discusses the circumstances surrounding the creation of the Metropolitan Opera House in New York, with the specific participation of the Polish designer Tadeusz Łęski. lt presents the unique projects ofTomasz Konior. Experimental solutions for theatrical stages are introduced by means of the examples of Gardzienice, peripatetic theatres (e.g. Red uta, Cricot and others) and spaces adapted for varying requirements. The volume includes analyses in the fields of architecture, art history, theatre studies and literary studies devoted to issues regarding the design of structures for artistic activities, creating spaces and making use of decorations, incorporating multiple functions into existing structures and attaining specific utility values, with particular emphasis on acoustic requirements.
Spis treści
Joanna Kucharzewska
Budynki kultury – teatry, opery, filharmonie. Wprowadzenie
Martyna Groth
Teatr w drodze – na lądzie i na wodzie
Jerzy Uścinowicz
Nowe teatry „Gardzienic”. Eksperymenty tradycyjnych idei w odwiecznym pielgrzymowaniu form
Krzysztof Bizio
Inspiracje motywami lokalnymi w architekturze obiektów kultury początków XXI w. jako element budowy tożsamości lokalnej
Lidia Gerc
Metropolitan Opera w Nowym Jorku i jej polski projektant
Irma Kozina
Akustyczna przestrzeń dla muzyki. Unikatowe efekty współpracy studia architektonicznego Tomasza Koniora z zespołem Nagata Acoustics
Piotr Obracaj
Relacje elementów funkcji w przestrzeni zmiennej. Sala mobilna Politechniki Bydgoskiej