Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
24,8 zł
25 %
25 %
33.06 zł
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 164 |
Format | 17 x 24 |
Wydawca | Tako |
ISBN | ISSN 1233-2445 |
„Dagerotyp. Studia z historii i teorii fotografii” [„Daguerreotype. Studies in history and theory of photography”] jest kontynuacją ukazującego się w latach 1993–2015 r. czasopisma „Dagerotyp”, wydawanego początkowo przez Stowarzyszenie Historyków Fotografii, a od 2000 r. wspólnie z Instytutem Sztuki Polskiej Akademii Nauk. W nowej odsłonie „Dagerotyp” pozostanie czasopismem naukowym, jednak poza problematyką z zakresu historii fotografii, pojawią się w nim kwestie związane z teorią fotografii, jej aspektami technologicznymi, artystycznymi, socjologicznymi, funkcjonowaniem, migracjami, różnymi formami jej materialności. Ponadto czasopismo poświęcone będzie samym obrazom i ich relacjom z tekstem, pamięcią i historią.
Czasopismo, zgodnie z poszerzoną koncepcją, stawia sobie za cel badanie, w możliwie najszerszym spektrum tego, w jaki sposób obrazy fotograficzne oddziaływały i oddziałują na człowieka i społeczeństwa, na odbiór świata, jego historii i aktualności. W związku z tym interesują nas zarówno kolekcje oraz archiwa fotograficzne, jak i funkcjonowanie fotografii w książkach oraz prasie, w przestrzeni prywatnej oraz publicznej, w tym w polityce, ale także jej obecność w sztuce jako samodzielny sposób wypowiedzi artystycznej i narzędzie pomagające w pełnej ekspresji artystom uprawiającym wszystkie dziedziny sztuki...
Spis treści / Contents
Małgorzata Maria Grąbczewska, Anna Pięcińska
Fotografia i muzeum
Photography and the museum
Studia / Studies
Fedora Parkmann
Workshop Worker Photography in Museums. History and Politics of a Cultural Heritage in East-Central Europe
Lucia Almášiová
From amateur social criticism to institutional art
Katalin Bognár
From Illustrations to Historical Evidence and Museum Objects. Interwar Worker Photographs in the Museum of Hungarian Labour Movement
Kolekcje / Collections
Ewa Nowak-Mitura, Anna Topolska
Tworzenie kolekcji fotografii współczesnej w Muzeum Warszawy
Joanna Gellner
„Przesłuchując naocznego świadka” – kolekcja klisz szklanych z zakładu fotograficznego Kriegerów w zbiorach Muzeum Krakowa
Głosy / Voices
Elli Leventaki
Photography as a museological tool. Commemorating human loss in the contemporary museum
Louis Boulet
The Photographic White Cube
Izabela Poniatowska
Przestrzeń muzeum w praktykach fotografii ulicznej
Recenzje / Reviews
Małgorzata Maria Grąbczewska
Gdańsk i Pomorze lat 50. w obiektywie Marcela Grisarda