Dagerotyp, Nr 3/4 (27/28) / 2020/2021

24,8 zł

25 %

33.06 zł

Więcej szczegółów

OprawaMiękka
Liczba stron164
Format17 x 24
WydawcaTako
ISBNISSN 1233-2445

„Dagerotyp. Studia z historii i teorii fotografii” [„Daguerreotype. Studies in history and theory of photography”] jest kontynuacją ukazującego się w latach 1993–2015 r. czasopisma „Dagerotyp”, wydawanego początkowo przez Stowarzyszenie Historyków Fotografii, a od 2000 r. wspólnie z Instytutem Sztuki Polskiej Akademii Nauk. W nowej odsłonie „Dagerotyp” pozostanie czasopismem naukowym, jednak poza problematyką z zakresu historii fotografii, pojawią się w nim kwestie związane z teorią fotografii, jej aspektami technologicznymi, artystycznymi, socjologicznymi, funkcjonowaniem, migracjami, różnymi formami jej materialności. Ponadto czasopismo poświęcone będzie samym obrazom i ich relacjom z tekstem, pamięcią i historią.
Czasopismo, zgodnie z poszerzoną koncepcją, stawia sobie za cel badanie, w możliwie najszerszym spektrum tego, w jaki sposób obrazy fotograficzne oddziaływały i oddziałują na człowieka i społeczeństwa, na odbiór świata, jego historii i aktualności. W związku z tym interesują nas zarówno kolekcje oraz archiwa fotograficzne, jak i funkcjonowanie fotografii w książkach oraz prasie, w przestrzeni prywatnej oraz publicznej, w tym w polityce, ale także jej obecność w sztuce jako samodzielny sposób wypowiedzi artystycznej i narzędzie pomagające w pełnej ekspresji artystom uprawiającym wszystkie dziedziny sztuki...

Spis treści / Contents
Małgorzata Maria Grąbczewska, Anna Pięcińska
Fotografia i muzeum
Photography and the museum


Studia / Studies

Fedora Parkmann
Workshop Worker Photography in Museums. History and Politics of a Cultural Heritage in East-Central Europe


Lucia Almášiová
From amateur social criticism to institutional art


Katalin Bognár
From Illustrations to Historical Evidence and Museum Objects. Interwar Worker Photographs in the Museum of Hungarian Labour Movement


Kolekcje / Collections


Ewa Nowak-Mitura, Anna Topolska
Tworzenie kolekcji fotografii współczesnej w Muzeum Warszawy


Joanna Gellner
„Przesłuchując naocznego świadka” – kolekcja klisz szklanych z zakładu fotograficznego Kriegerów w zbiorach Muzeum Krakowa


Głosy / Voices


Elli Leventaki
Photography as a museological tool. Commemorating human loss in the contemporary museum


Louis Boulet
The Photographic White Cube


Izabela Poniatowska
Przestrzeń muzeum w praktykach fotografii ulicznej


Recenzje / Reviews


Małgorzata Maria Grąbczewska
Gdańsk i Pomorze lat 50. w obiektywie Marcela Grisarda

Produkt został dodany do koszyka

Ważna informacja

X
Ta strona używa plików cookies w celach statystycznych oraz, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w polityce prywatności.