Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
25,5 zł
25 %
25 %
34 zł
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 216 |
Format | 17 x 24 |
Wydawca | Tako |
ISBN | ISSN 1233-2445 |
„Dagerotyp. Studia z historii i teorii fotografii” [„Daguerreotype. Studies in history and theory of photography”] jest kontynuacją ukazującego się w latach 1993–2015 r. czasopisma „Dagerotyp”, wydawanego początkowo przez Stowarzyszenie Historyków Fotografii, a od 2000 r. wspólnie z Instytutem Sztuki Polskiej Akademii Nauk. W nowej odsłonie „Dagerotyp” pozostanie czasopismem naukowym, jednak poza problematyką z zakresu historii fotografii, pojawią się w nim kwestie związane z teorią fotografii, jej aspektami technologicznymi, artystycznymi, socjologicznymi, funkcjonowaniem, migracjami, różnymi formami jej materialności. Ponadto czasopismo poświęcone będzie samym obrazom i ich relacjom z tekstem, pamięcią i historią.
Czasopismo, zgodnie z poszerzoną koncepcją, stawia sobie za cel badanie, w możliwie najszerszym spektrum tego, w jaki sposób obrazy fotograficzne oddziaływały i oddziałują na człowieka i społeczeństwa, na odbiór świata, jego historii i aktualności. W związku z tym interesują nas zarówno kolekcje oraz archiwa fotograficzne, jak i funkcjonowanie fotografii w książkach oraz prasie, w przestrzeni prywatnej oraz publicznej, w tym w polityce, ale także jej obecność w sztuce jako samodzielny sposób wypowiedzi artystycznej i narzędzie pomagające w pełnej ekspresji artystom uprawiającym wszystkie dziedziny sztuki...
Spis treści / Contents
Małgorzata Maria Grąbczewska, Weronika Kobylińska-Bunsch
Sukces władzy czy triumf fotografii?
Success of Authorities or Triumph of Photography?
Studia / Studies
Carla Rossetti
Fotografia i władza w erze Mussoliniego: przypadek „La Rivista Illustrata del Popolo d’Italia”
Photography and Power in the Mussolini Era: the case of “La Rivista Illustrata del Popolo d’Italia”
Sławomir Magala
Performanse wizualne: światło(a) rozumu?
Visual Performances: Light(s) of Reason?
Christopher Morton
Od znaczącej powierzchni do obecności historycznej: fotografia jako miejsce zaangażowania społecznego
w przestrzeni muzeum
From Significant Surface to Historical Presence: Photography as a site of Social Engagement in the Museum
Kolekcje / Collections
Sara Romani
Picturing Identities: Gathering Knowledge, Envisioning Communities. Portrait Photography and the Graphic Reproductions of the Swiss Itinerants without Citizenship by Carl Durheim (1852–1853)
Joanna Jastrzębska-Woźniak
Między pamiątką, dokumentem a obrazem propagandowym. Kolekcja amatorskich fotografii żołnierzy niemieckich, powstałych na ziemiach polskich w okresie 1939–1944, w zbiorach Muzeum Powstania Warszawskiego
Głosy / Voices
Fabian Röderer
The Power of Photographic Display. Reconstructing UNESCO’s Human Rights Exhibition (1949)
Alexandra Whittaker
Between Utility and Experiment: The Problem with Classification in Fortunata Obrąpalska’s Botanical Photography
Recenzje / Reviews
Małgorzata Maria Grąbczewska
Dainius Junevičius, Abdonas Korzonas – pirmasis Vilniaus vaizdų fotografas, Vilnius, Vilniaus dailės akademijos leidykla, 2018, 791 s.
Mariusz Gołąb
Cztery publikacje o Zofii Rydet
Varia
Jadwiga Kamola
Symposium Artist Complex. Images of Artists in Photography 179
Marek Janczyk
Interpretując miasto. Wokół fotograficznego archiwum Wiktora Pentala i Henryka Makarewicza
Wybór publikacji związanych z historią i teorią fotografii